close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האנרכיזם מסכן את ישראל

אסף גולןיט סיוון, תשעג28/05/2013

התמונות של המון זועם המתגודד סביב הנגיד הזיקו בצורה ממשית לישראל- אף מומחה לא ירצה להגיע לארץ ולסייע למדינה אם בזה הוא יזכה בסיום תפקידו.

תגיות:

המאמר פורסם לראשונה בעיתון מקור ראשון


במוצאי שבת האחרונה תקפו מספר אנרכיסטים מתנועת המחאה החברתית את נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ורעייתו בעת שאלו יצאו מבילוי משותף בתל אביב. השניים חולצו מהמקום על ידי כוח משטרה שפינה להם את הדרך והוביל אותם לרכבם בעוד שמסביב עמדו כמה עשרות אנשים שצעקו סיסמאות כגון "הון שלטון עולם תחתון". התקיפה על הנגיד אמנם סוקרה בהרחבה בחלק מכלי התקשורת אולם עד כה לא הושמעו גינויים חריפים לעובדה שהאיש הותקף יחד עם אשתו באופן כמעט פיזי בלב העיר העברית הראשונה.

נכון בישראל

קיימת מחולקת קשה בשאלה כיצד צריך להתמודד עם הפערים החברתיים והכלכליים שקיימים בארץ. דיון זה כולל גם את צעדיו המוניטריים של הנגיד שיש מומחים לכלכלה המתנגדים להם ורואים בהם חלק מתפיסה קפיטליסטית כוללת שאינה מתאימה לארץ. אין ויכוח גם על המציאות שבה אזרחים רבים מתקשים לסיים את החודש כשמצב חשבונם נמצא בפלוס ומשפחות רבות אף מקצצות בתקציבם גם בסעיפים קיומיים כמו אוכל ותרופות. אולם העובדות הכואבות האלו אין בהם כדי להצדיק נקיטת אלימות בכלל ובפרט כנגד נגיד בנק ישראל שהגיע לארץ ולקח על עצמו תפקיד כפוי טובה בעוד שהיו לפניו הצעות עבודה ואפשרויות מתגמלות הרבה יותר במוסדות פיננסיים בחו"ל.

בעלייתו הזמנית לישראל עשה הנגיד מעשה ציוני אלטרואיסטי אמיתי שנבע מנפש יהודית חמה. במקום לקבל תפקיד יוקרתי במוסד מחקר בינלאומי או בהנהלה של מוסד פיננסי ענקי בארה"ב או באירופה, הגיע פישר לבנק ישראל ונכנס אל תוך הקלחת הפוליטית והציבורית הכל כך מורכבת בארץ בנפש חפצה. אמת פשוטה זו לעצמה מחייבת את ישראל כולה להוקיר את האיש היקר הזה על הבחירה שבחר. במילא ניסיון פגיעה באיש הוא מעשה נבלה והתנהגות שאסור להשלים אתה ולתת לה מקום.

גרוע מכך, התמונות של ההמון הזועם המתגודד סביב הנגיד הזיקו בצורה ממשית לישראל מהסיבה הפשוטה שאף מומחה יהודי בינלאומי לא ירצה להגיע לארץ ולסייע למדינה אם זה יהיה הכבוד לו הוא יזכה בסיום תפקידו. כלומר חוסר הכרת התודה לאיש הצנוע הזה, שפשעו היחידי הוא עושרו הרב אותו עשה בעשר אצבעותיו, ימנע מיהודים דומים לו לבוא לסייע לנו ממניעים ציוניים. כל מועמד אליו תפנה המדינה ייזכר במה שאירע לפישר ויוותר על התענוג המפוקפק שבלקיחת תפקיד כל כך כפוי טובה.

מבחינה זו שוב הצליח קומץ קטן של אנשים להראות לעולם כי אנו ארץ אוכלת יושביה ומנהיגיה. הנזק הזה יכול היה להיות מתוקן לו מיד ביום ראשון בבוקר היתה מתייצבת המערכת הפוליטית כולה לצדו של הנגיד ומגנה את תקיפתו. אולם למרבה הצער לא כך אירע. במקום זאת המשיכו פוליטיקאים ישראלים לחרחר ריב ומדון ולהסית את הציבור כנגד ראשי המערכת הבנקאית ובעלי ההון בארץ שחלקם אנשים ישרים ונקיי כפיים. אולם דרך זו לא תעלה את מפלגת העבודה והשמאל הסוציאליסטי בארץ, שכותב שורות אלו נמנה עמו, לשלטון אלא תדרדר את כולנו למדינה בה השליט האמיתי והיחידי הוא אספסוף אלים וחסר אחריות שיהרוס את החלום הציוני.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה